Kategorie

REGULAMIN obowiązujący od dnia 10.01.2017r.

Niniejszy Regulamin (warunki świadczenia usług) określa zasady dokonywania zakupów drogą elektroniczną w zakresie sprzedaży towarów na odległość w sklepie internetowym www.arssacro.pl prowadzonym przez Sprzedającego, Elżbietę Oświęcimską, wpisanego do rejestru CEDIG:

ARS SACRO Elżbieta Oświęcimska, Osiedle Winiarnia 17/3, 77-420 LIPKA

NIP: 5271081243. Regon 302623463

Tel. 601-927-408, E-mail: biuro@arssacro.pl

biuro@arssacro.pl

Konto nr: 38 1940 1076 4779 8945 0000 0000

  I. Informacje ogólne

       1. Elektroniczne złożenie zamówienia jest jednoznaczne z zawarciem umowy i akceptacją regulaminu przez osobę składającą zamówienie, zwaną dalej Kupującym

     2. Umowa zostaje zawarta po potwierdzeniu złożonego zamówienia przez ARS SACRO Elżbieta Oświęcimska, zwaną dalej Sprzedającym.

     3. Towary oferowane w sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, zakupione legalnie przez Sprzedającego.          

         a/ Przy wyrobach rękodzielniczych lub produkowanych z udziałem pracy ręcznej dopuszcza się wystąpienie drobnych różnic między prezentowanymi zdjęciami, a wyglądem rzeczywistym przesłanych produktów, np. intensywność kolorów.

         b/ Zdjęcia towarów mogą zawierać dodatkowe przedmioty w celu podkreślenia walorów oferowanego towaru. Transakcja obejmuje oferowany w tytule i opisany towar (np. pudełeczko na różaniec prezentowane na zdjęciach, może zawierać różaniec, który nie jest przedmiotem zamówienia i zakupu).

         c/ zdjęcia nie odzwierciedlają naturalnych wielkości oferowanych towarów.

     4. Ceny towarów w sklepie internetowym podane są w cenach brutto, w złotych polskich. Zawierają podatek VAT. Nie zawierają kosztów wysyłki, który doliczany jest do wartości zamówienia.

        a/ Cena podana przy towarze jest wiążąca dla Stron od chwili otrzymania potwierdzenia zamówienia przez Kupującego.

        b/ Sprzedający wystawia dowód zakupu na zamówione towary:

        c/ w przypadku płatności przelewem - paragon, który jest dołączony do przesyłki. W celu otrzymania faktury VAT należy podać dane firmy i w polu uwagi wpisać "faktura VAT". 

         d/ w przypadku przesyłki za pobraniem wystawia fakturę VAT z datą wysyłki towaru. 

    5. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok poprzez:

        a/ witrynę internetową www.arssacro.pl   

        b/ pocztę elektroniczną na adres: biuro@arssacro.pl

        c/ telefonicznie pod numerem 601-927-408 

    6. Dokumenty wystawiane są w języku polskim.

    7. Realizujemy zamówienia na terenie Polski i od osób fizycznych do krajów Unii Europejskiej

  II. Polityka prywatności 

     1. W celu realizacji zamówienia (zawarcie i wykonanie umowy sprzedaży) Sprzedający przetwarza dane osobowe podane przez Kupującego w procesie rejestracji w celu udokumentowania sprzedaży, wysyłki dostawy zamówionych towarów, ewentualnych uzgodnień dotyczących złożonego zamówienia, obsługi zwrotów i reklamacji i przesłania Kupującemu wymaganych prawem informacji. 

         a/ Sprzedający może przetwarzać osobowe podane przez Kupującego: imię i nazwisko lub nazwę firmy, numer NIP, adres dostawy, adres e-mail i numer telefonu.

         b/ Sprzedający przetwarza podane przez Kupującego dane osobowe w sposób zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

           - Kupujący zarejestrowany, jako klient ma prawo dostępu do swoich danych, a także ich poprawiania oraz zwrócenia się z żądaniem ich usunięcia.

           - Kupujący zarejestrowany, jako gość (szybkie zakupy) ma prawo do zwrócenia się z żądaniem ich usunięcia.

        c/ Podanie danych osobowych przez Kupującego jest całkowicie dobrowolne, jednak jest wymagane dla prawidłowego wykonania zawartej umowy.

    2. Pliki cookies - Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych.

       a/ Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.

       b/ „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

       c/ Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

       d/ Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”.

          - „Sesyjne”  są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).

          - „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

       e/ Usuwanie plików „cookies” - standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym.   

          - Ustawienia mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika.

          - Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

III. Składanie zamówień

     1. Informacje dotyczące towarów oferowanych w przez Sprzedającego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Jest to zaproszenie do zawarcia umowy i określa nazwę towaru z krótkim opisem, cenę brutto, dostępność, zdjęcia, koszt wysyłki.

           a/ Złożenie zamówienia odbywa się poprzez dodanie towarów do koszyka, po zakończonym wyborze towarów należy przejść do koszyka w celu realizacji zakupu

           b/ Podstawowym warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie części dotyczącej danych osobowych (imię, nazwisko, dokładny adres) wraz z adresem email i numerem telefonu. 

       2. Po wypełnieniu danych osobowych należy wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych o treści: Sprzedający (administrator danych) gwarantuje, że podane dane osobowe będą wykorzystane jedynie w celu realizacji zamówienia (uzgodnienia, udokumentowanie sprzedaży, wysyłka) łącznie z informacją o prawie zwrotu zakupionej rzeczy. Sprzedający nie będzie wysyłał reklam i nie będzie udostępniał danych osobom trzecim. Maja Państwo prawo modyfikować i żądać usunięcia wszystkich informacji osobistych, które przechowujemy na stronie „Moje konto”.

          - Sprzedający nie podnosi odpowiedzialności za wszelkie skutki wynikłe z błędnego podania danych adresowych, w miarę możliwości uzgodni z kupującym ich prawidłowość. 

      3. Następnie należy wybrać opcję dostawy, która określa sposób zapłaty, czas dostawy oraz jakie przedmioty mogą być wysłane konkretną opcją wysyłki.

          a/ Aktualny koszt, warunki wysyłki, wyjaśnienia i przykłady podane są w dziale Wysyłka. 

          b/ Zakupione rzeczy wysyłane są na terenie Polski Pocztą Polską. Opłata za wysyłkę obejmuje opłatę za przesyłkę, podatek VAT oraz koszty pakowania. 

              - koszt wysyłki paczek zagranicznych (wysyłanych do klientów prywatnych opłaconych wyłącznie przelewem) ustalany jest indywidualnie i zależny od wagi, kraju przeznaczenia, wybranego rodzaju przesyłki.

      4. Sprzedający udostępnia opcje wysyłki - Koszty wysyłki podane są w dziale "wysyłka":

          a/ Paczki – ceny dotyczą paczek o wadze do 5 kg, W przypadku przesyłek dużych, znacznie przekraczających wagę 5 kg zamawiający zostanie poinformowany o kosztach wysyłki w celu ich akceptacji lub dodatkowe koszty poniesie sprzedający. 

              - Poczta Polska paczka+ pobranie - płatna przy odbiorze do rąk osoby doręczającej (do 5 kg dla towarów takich, jak np. obrazy duże i średnie, krzyże stojące, gromnice, figurki) ze względu na konieczność zabezpieczenia rzeczy z każdej strony). Kupujący powinien otrzymać przesyłkę najpóźniej w drugim dniu roboczym po dniu nadania (Dzień+2).

              - Poczta Polska paczka+ przelew - zapłata na konto przelewem lub na poczcie (do 5 kg dla towarów takich, jak np. obrazy duże i średnie, krzyże stojące, gromnice, figurki) ze względu na konieczność zabezpieczenia rzeczy z każdej strony). Kupujący powinien otrzymać przesyłkę najpóźniej w drugim dniu roboczym po dniu nadania (Dzień+2).

            b/ Polecony - mini paczka lub przesyłka listowa w kopercie bąbelkowej

              - Poczta Polska Polecony – mini paczka lub polecony w kopercie bąbelkowej. Kupujący powinien otrzymać przesyłkę w drugim dniu roboczym po dniu nadania (Dzień+3). 

              - Poczta Polska – Polecony priorytet - mini paczka lub polecony w kopercie bąbelkowej. Kupujący powinien otrzymać przesyłkę w drugim dniu roboczym po dniu nadania, najdalej (Dzień+2).      

       5. Kolejną czynnością jest akceptacja Regulaminu (Warunki świadczenia usługi) poprzez zaznaczenie pola umieszczonego z lewej strony.

       6. Sprzedający udostępnia dwie formy płatności przelew i pobranie, Kupujący wybiera formę adekwatną do wybranej opcji dostawy.

          a/ Przelew - przedpłata na rachunek bankowy Sprzedającego w kwocie obejmującej koszt zakupionych towarów i wysyłki - wysłanie zamówionych rzeczy następuje najdalej następnego dnia roboczego po nadejściu zapłaty na konto Sprzedającego.   

             - jeśli środki wpłyną na konto Sprzedającego w dniu poprzedzającym dni wolne od pracy lub w dni wolne od pracy wysyłka nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po dniach wolnych  

             - pracownik firmy przewozowej nie pobiera żadnych opłat.  

          b/ Za pobraniem - płatne przy odbiorze przesyłki do rąk pracownika firmy przewozowej w kwocie obejmującej koszt zakupionego towaru i wysyłki (koszty dostawy, pobrania, pakowania). 

             - wysyłka jest realizowana najdalej następnego dnia roboczego po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego 

             - jeśli złożenie zamówienia nastąpi w dniu poprzedzającym dni wolne od pracy i w dni wolne od pracy, wysyłka nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po dniach wolnych. 

      7. Końcowym etapem składania zamówienia jest  jego potwierdzenie poprzez kliknięcie klawisza "Potwierdzam Zakup".

      8. Sprzedający udostępnia również opcję osobistego odbioru zamówionego towaru po telefonicznym lub e-mailowym uzgodnieniu.

 IV. Zawarcie umowy (realizacja zamówienia)

      1. Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje automatyczną odpowiedź potwierdzającą zawarcie umowy i przyjęcie zamówienia do realizacji oraz e-mail zawierający pliki PDF z wymaganymi prawem informacjami: Regulamin, Informację o prawie odstąpienia od umowy i wzór oświadczenia.

          a/ Załączony druk faktury proforma określa adres dostawy, metodę płatności i przewoźnika. Wyszczególnia zamówione towary, ilość, ceny i ich wartość oraz koszty dostawy i kwotę do zapłaty, w tym podatek VAT. 

          b/ W przypadku konieczności korekty zamówienia Sprzedający skontaktuje się z Kupującym w celu uzgodnienia zmian i wyśle wiadomość e-mail w celu ich potwierdzenia.

          c/ Kolejny e-mail od Sprzedającego przy płatności przelewem zawiera numer konta bankowego wraz z informacją o oczekiwaniu na przelew. Numer konta podany jest również w Dziale wysyłka.

          d/ Ostatni e-mail informuje o wysyłce zamówionego towaru.

      2. Klienci (osoby fizyczne) z terenu Unii Europejskiej składają zamówienia poprzez internet lub wysyłając e-mail z podaniem adresu wysyłki, kodu i nazwy produktu. W odpowiedzi nastąpi wycena kosztu wysyłki i podanie kwoty do zapłaty w celu jej akceptacji. Tak, jak w przypadku przesyłek na terenie Polski dopuszcza się indywidualne uzgodnienie sposobu wysyłki. Koszty zamówienia są płatne przelewem na konto w walucie polskiej (PLN). Wysyłka następuje w dniu następnym po dniu wpływu zapłaty na konto lub w pierwszym dniu po dniach wolnych od pracy, jeśli wpływ na konto nastąpi przed dniem, dniami wolnymi od pracy.

  V. Zwroty - wyjaśnienia, warunki i koszty oraz wzór oświadczenia znajdują się w dziale Zwroty.

      1. Kupujący ma prawo zrezygnować z dokonanego zakupu (odstąpić od umowy zawartej na odległość) bez podania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

          a/ Termin skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy (dzień doręczenia przesyłki ze zrealizowanym zamówieniem).

          b/ Aby móc skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Sprzedającego o swojej decyzji, wysyłając oświadczenie pocztą tradycyjną na adres ARS SACRO Elżbieta Oświęcimska, Osiedle Winiarnia 17/3, 77-420 LIPKA lub pocztą elektroniczną na adres biuro@arssacro.pl przed upływem terminu odstąpienia od umowy.

      2. Sprzedający potwierdzi Kupującemu (konsumentowi) na adres e-mail otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

      3. Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu  niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed jego upływem.

          a/ Kupujący (konsument) odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na adres Sprzedającego. Do przesyłki, w miarę możliwości dołączamy dowód zakupu (paragon), w przypadku Faktury VAT podajemy jej numer, w celu wystawienia korekty. 

          b/ Kupujący ponosi koszt odesłania (zwrotu) rzeczy, będącej przedmiotem umowy, od której odstąpił.  

      4. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane płatności, wraz z kosztami wysyłki rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas). 

      5. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego będącego konsumentem do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

      6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

      7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży: 

         a/ w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb 

         b/ w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. 

 VI. Reklamacje

       1. Reklamacje należy je składać na adres sprzedającego podany w nagłówku Regulaminu lub drogą elektroniczną biuro@arssacro.pl

      1. W opisie reklamacji podajemy numer zamówienia, opis wady i datę jej powstania wraz z żądaniem (wymiana, obniżenie ceny, zwrot)..

          a/ jeśli zamówiony towar jest niezgodny z zamówieniem Kupujący może żądać jego wymiany lub zrezygnować z zakupu  

          b/ jeśli towar posiada wady Kupujący może żądać jego wymiany, obniżenia ceny lub zrezygnować z zakupu.

      2. Towar odsyłany w ramach reklamacji na adres podany w nagłówku Regulaminu.        

      3. Reklamacje będą rozpatrywane w jak najszybszym terminie, najdalej w ciągu 14 dni kalendarzowych.

      4. W przypadku zasadnej i uznanej reklamacji produkt zostanie wymieniony, obniżona cena lub rezygnacji, koszt zamówienia zostanie niezwłocznie zwrócony na konto wskazane przez Kupującego.  

VII. Pozasądowe rozwiazywanie sporów konsumenckich

      1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

    2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

         a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.

         b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.

        c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

      3. Skargę można złożyć również za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL

VIII. Pozostałe informacje 

       1. W przypadku zmiany treści Regulaminu Kupujący zostanie poinformowany o zmianie poprzez umieszczenie przez Sprzedającego na stronie głównej Sklepu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji przez okres, co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.